Två dikter

Dikt 1

Ensamhetens vingar gömmer mig under sig.

Ensamhet är mitt ord.

Ensamhet är det som beskriver vad jag känner.

Jag känner mig ensam.

Jag vill känna att någon älskar mig.

Älskar mig för den jag är.

Älska ett ord som har så stor betydelse.

Som beskriver hur mycket någon betyder för någon annan.

För någon annan har jag gjort allt han ville.

För någon annan har jag krypigt.

Från någon annan har jag fått höra orden som sårat mig så djupt.

Djupet i mina känslor når längre än havets botten.

Djupet i honom är vackrare än den första vårblomman.

Men meningen med livet är djupare än så.

Om du vill slippa ensamheten, om du vill finna någon att älska

måste du finna djupet i dig själv.

Så att du har modet att inte låta någon behandla dig orätt.



Dikt 2

Fram och tillbaka vandrar han med cigaretten i munnen.

Hans kläder gröna som skogens löv på sommaren.

Men utstrålning som får solen att blekna.

Varje gång han vänder ryggen till tittar jag på honom.

Men när har ansiktet mot mig tittar jag bort och låtsas att jag aldrig har kollat.

Han ser så oskuldsfull ut.

Om han var min vad skulle jag då göra?

Jag!

Jag som inte kan bli kär.

Jag leker med killarna.

Jag hånglar runt.

Jag får mina behov tillfredställda.

Men kommer jag någonsin att älska igen eller har mitt ex förstört allt.

Varför kan jag inte älska?

Är det för att jag är rädd att bli sårad?

Läker mina sår långsamt?

Låt mig älska om bara för en stund?..


Kommentarer
Postat av: Gudrun

Hej Cissi!
Jag tycker du ska lägga tid på dig själv just nu. Ge bara andra det du har råd med. Världen står inte eller faller med dina insatser. Du är ett tillskott när du är med, och är du inte med så går det ändå.
Se här också http://bokmal.blogg.se/1178871258_d_s.html#comment

2007-05-12 @ 09:07:45
URL: http://gsp.blogg.se
Postat av: Malin

"Djupet i honom är vackrare än den första vårblomman.
Men meningen med livet är djupare än så.
Om du vill slippa ensamheten, om du vill finna någon att älska måste du finna djupet i dig själv."
Riktigt vackert och sant sagt!

2007-07-09 @ 21:00:20
URL: http://celeritas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0